Olin eilen hengellisessä tilaisuudessa jossa puhui Riku Rinne. En suoraan sanoen ymmärrä mihin hänen vetovoimansa perustuu. Kun Riku Rinne oman puheenvuoronsa jälkeen istui penkissä, näin pienen pojan menevän hänen kanssaan juttelemaan. Yhdessä he vetäytyivät sivummalle ja Rinne ilmeisesti rukoili pojan puolesta. Sitten poika lähti äitinsä kanssa pois kirkosta. Riku Rinne tarttui mikrofoniin ja sanoi, ajatelkaa, 12- vuotias poika pyysi että rukoilisin hänen puolestaan. Ajatelkaa, 12- vuotias poika! Mietin mitä olisi tapahtunut jos minä olisin mennyt hänen luokseen ja pyytänyt häntä rukoilemaan puolestani. Olisiko hän sen jälkeen huutanut mikrofoniin, että ajatelkaa, keski-ikäinen nainen pyysi minua rukoilemaan puolestaan. Ajatelkaa, keski-ikäinen nainen!  Minä koin Rinteen käytöksen jotenkin epäeettisenä. Minulla ei ollut aikeita mennä uskoutumaan hänelle ja toivottavasti ei niin ankaraa paikkaa elämässä tule, että joutuisin niin tekemään. Mutta jos niin kävisi, että hän joskus olisi viimeinen oljenkorteni ja joutuisin puhumaan hänen kanssaan, niin sanoisin hänelle kyllä, että älä hyvä ihminen tätä nyt kirkossa kuuluta kun tällä tavalla minun puolestani rukoilet. Haluaisin että tämä olisi sinun, minun ja Jumalan välinen asia. Mielestäni Raamatussakin esitetään joitain kriittisiä näkemyksiä fariseuksista jotka pitävät ylenpalttista meteliä omista rukoilemisistaan.